עשרה דברים שהישראלי לא חושב עליהם כשהוא קונה דירה

עשרה דברים שלא מזניחים בחיפוש דירה

אני שמח להציג לכם 10 דברים מאוד שחיכים שהישראלי הממוצע שוכח לעשות לפני שהוא יוצא להתליך רכישת דירה

1. תקציב מדויק ב-100% – מפתיע לגלות כי כמות לא מבוטלת של קונים פוטנציאליים נמצאים בעיצומו של תהליך אקטיבי לחיפוש נכס מבלי להתייעץ או להיפגש עם בנק למשכנתאות או יעוץ משכנתא ולוודא את התקציב האמיתי העומד לרשותם. בטח ובטח בימים אלו שהריביות משתנות

2. הגדרה ברורה של צרכים מול רצונות – צפייה בנכסים רבים יוצרת לעתים בלבול, בעיקר עקב העובדה שרכישת בית הינה לרוב החלטה אמוציונאלית. על כן חשוב להגדיר לעצמנו מהם הצרכים שלנו בנכס החדש, אלמנטים שלא נוכל להתפשר עליהם, ומנגד מהם הרצונות שלנו, אלמנטים שנשמח עם יתקיימו אך בעסקה הנכונה נוכל להסתדר בלעדיהם. כך נוכל לבחור נכס לרכישה הן מהלב והן מהראש.
ומומלץ שלא להגיע לביקור בנכסים שמראש לא עומדים בקריטריונים הבסיסים שלנו

3. חישוב של הוצאות נלוות לרכישה – קונים רבים שוגים בהשקעת מלוא התקציב שלהם בנכס עצמו ושוכחים עלויות נלוות לעסקה, כגון מס רכישה במקרים מסוימים, עלות עורך דין, עמלת תיווך לעתים וכן הלאה. רצוי מאד לחשב את מסגרת ההוצאות הנלוות, ואנו ממליצים להשאיר תמיד כסף זמין בצד בסך של כ-10% ממחיר הנכס הנרכש.

4. חשיפה למקסימום נכסים פוטנציאליים – קיימים קונים שאינם מעוניינים לצפות בנכסים המיוצגים על ידי משרדי תיווך. באופן זה הם מונעים מעצמם גישה למאגר המלא הקיים בשוק ויכולים לפספס את נכס החלומות שלהם. הרצון להימנע מתשלום עמלת תיווך הינו מוכר וידוע, אך גובה העמלה בטל בשישים ביחס לסיכון של העדר חשיפה למקסימום נכסים מתאימים המוצעים למכירה.

5. סביבת הנכס – הרבה פעמים אנחנו נותנים מגידירים לעצמנו בצורה מאוד מדוייקת איזה נכס אנחנו רוצים וחולמים עליו, אבל לא לקוחים בחשבון את סביבתו של הנכס, תל אביב מחולק למספר אזורים ובכל אזור "אופי" שונה, חשוב שמראש נדע מה ה"אופי" של כל אזור ולהתאים אותו לאישיות שלנו

6. בנייה עתידית – מי לא אוהב נוף פתוח מהמרפסת או החלון? אבל כמה קונים באמת מוודאים מהן תכניות הבנייה העתידיות בסביבה שיכולות להשפיע על הנוף שלהם? חשוב לזכור, הנוף של יום הרכישה הוא לא בהכרח הנוף של עוד חמש שנים, בעיקר בעידן של בניה לגובה והגבהת בניינים דרך תמ"א 38, ויש לקחת את כל האפשרויות בחשבון ולבצע את מירב הבדיקות האפשריות (למשל בדיקה של תב"ע) במדיה והנוף חשוב לכם.

7. נכס ניתן לא רק לקנות, אלא גם למכור… – אנו עדים לקונים רבים, בעיקר זוגות צעירים דווקא, המייחסים משקל גורלי ודרמטי להחלטת הקנייה, מתוך חשיבה – לעתים לא מודעת – שהנכס יישאר ביתם לנצח. ההבנה כי נכס יכול להיות זמני, להתאים למצב מסוים בחיים ובהמשך להימכר בדרך לנכס חדש, מקלה משמעותית על תהליך קבלת ההחלטות ומאפשרת רכישה איכותית ומושכלת יותר.

8. "אסור לצאת פראייר"!!… – אולי הטעות המרכזית של קונים בישראל. ארצנו מתאפיינת בהיצע יחסית מוגבל של נכסים, בעיקר ביחס לכמות הקונים הפוטנציאליים. על כן מתרחשים לא מעט מצבים בהם מספר קונים מתעניינים בנכס אחד בו זמנית, ובאופן טבעי מחירו עולה. בשלב הזה רבים מאיתנו מונעים על ידי התשוקה לא לצאת פראיירים במחיר, עד כדי אובדן נכס חלומותינו בשל כמה אלפי שקלים – שרוב הסיכויים שהיו ממילא מחזירים את עצמם עם עליית ערך הנכס.

9. עורך דין מומחה לנדל"ן – לקוחות רבים מכירים עורכי דין משלבים שונים בחייהם (משפחה, חברים, עסקים…) ולעתים מנסים לשלב אותם בעסקה. חשוב להבין, התפקיד של עורך דין בעסקת נדל"ן הינו קריטי להגנת זכויות הקונה הן במהלך הרכישה והן במימושה לאורך תקופה שיכולה להיות לא קצרה. אני ממליץ  להשתמש תמיד בעורך דין מומחה לתחום הנדל"ן שמכיר את תל אביב בפרט, בתל אביב מגוון רישומים שונים של הנכס שלא בדומה לכל שאר המקומות ולכן חשוב "להתצייד" בעו"ד מקצועי  שמכיר היטב את תל אביב ואת עולם החוזים ויתן לכן נחת בתהליך הרכישה

10. הערכה מחמירה לשיפוץ – במקרים רבים, בעיקר בעת רכישת דירה מיד שנייה, יש צורך (או רצון) בשיפוץ. קונה חכם יבקש הצעת מחיר לשיפוץ עוד לפני רכישת הנכס, וזאת על מנת לתכנן את התקציב שלו נכון. קונה עוד יותר חכם יודע שהשיפוץ ייעלה בסופו של דבר יותר מהצעת המחיר שניתנה לו, ועל כן מכין לעצמו טווח ביטחון תקציבי. שיפוץ יכול לחולל פלאים בנכס ולשנות לחלוטין את חוויית המגורים – חשוב שנוודא את היכולת שלנו לבצע שיפוץ מתאים בתקציב הנכון ביחס למחיר הנכס.ואחרי כל אלו כל שנותר לנו זה לאחל לכם בהצלחה בדרך לעסקה!!

  מחפשים דירה? צפו בנכסים שלנו בלב העיר תל אביב

נשמח לעזור

כתבות נוספות

מאמר

7 פעולות שיווק מומלצות למכירת דירה לבד (ללא מתווך)

החלטת למכור את הדירה שלכם - החלטתם לא לעשות את זה בעל מקצוע (מתווך) - הנה לכם כמה פעולות שיווק…

מס רכישה 2020
מאמר

כל הפרטים החשובים על מס רכישה 2023

מתכננים לרכוש דירה, בונים את התצקיב שלכם לפני הרכישה , חושב לקחת בחשבון את ההוצאה הלא מבוטלת של מס הרכישה

מאמר

הכנת הדירה לפני מכירה

"אין שני לרושם ראשוני" - כמה חשוב להכין את הדירה שלכם לפני שקונה מגיע

מאמר

טיפים למכירת נכס לבד

הרבה בעלי נכסים בוחרים למכור את הבית שלהם לבד וללא עזרתו של מתווך נדל"ן. עם זאת, אנו עדים באופן יומיומי…

דברו איתי

    צרו קשר

    דילוג לתוכן